dimarts, 1 de maig del 2012

ALZIRA - Major de Sant Agustí



A Alzira es troba en la confluència dels carrers Major de Sant Agustí, 32 amb Concòrdia aquesta casa modernista, una de les diverses que hi ha en aquella localitat valenciana.

El curiós és la gran quantitat de cares de dona / fada que es poden veure: en el coronament, en les mènsules del balcons, en les llindes i en la part alta de les falses pilastres. La majoria duen el pentinat típic modernista, però la central sembla portar l’iber.

Ignoro qui va ser l’arquitecte o mestre d’obres que va dissenyar aquesta casa a l’igual que la majoria de les que hi han a Alzira donat que no he pogut anar a consultar-ho al seu Arxiu Municipal, només conec que aquesta en el coronament presenta les inicials E.S. del propietari de la mateixa, correponents a Enrique Sifre, comerciant, pare de l'actual notari.





En Alcira se encuentra en la confluencia de las calles Mayor de San Agustín, 32 con Concordia esta casa modernista, una de las varias que hay en esa localidad valenciana.

Lo curioso es la gran cantidad de caras de mujer / hada que se pueden ver: en la parte superior del edificios, en las ménsulas de los balcones, en los dinteles y en la parte alta de las falsas pilastras. La mayoría llevan el peinado típico modernista, pero la central parece llevar el íbero.

Ignoro quién fue el arquitecto o maestro de obras que diseñó esta casa al igual que la mayoría de las que hay en Alcira dado que no he podido ir a consultarlo a su Archivo Municipal, sólo conozco que ésta en el coronamiento presenta las iniciales E.S. del propietario de la misma, correponden a Enrique Sifre, comerciante, padre del actual notario.

2 comentaris:

  1. Ana Torres Puig (via Facebook)
    Las iniciales responden a Enrique Sifre, notario

    ResponElimina
  2. Lola Vvf (via Facebook)
    El edificio efectivamente pertenece a Enrique Sifre, notario y antes a su padre que se llamaba igual y era comerciante.

    ResponElimina

Escriu un comentari: