divendres, 1 de febrer del 2013

PALMA DE MALLORCA - Panteó Lluís Segura


Al Cementiri de Palma de Mallorca, concretament a la Via de la Creu, núm. 78, es troba aquesta curiosa sepultura.

Pertany a la família de Lluís Segura i el seu disseny correspon a l'arquitecte Francesc Roca i Simó, el qual, tot i haver estat titulat a Madrid (1906), en la seva primera època va resseguir el modernisme gaudinià.

L'obra és del 1909 i no és la primera en la que Roca tingué relació amb En Lluís Segura, entre 1907 i 1908 projectà i construí la seva casa a la confluència de les avingudes Comte de Sallent i 31 de Desembre. Aquesta casa va ser mutilada en l'ampliació que va efectuar l'arquitecte Francesc Casas el 1945.

El 1909 també va ser el darrer any de Roca a Palma donat que traslladà la seva residència a Rosario de Santa Fé, a l'Argentina, on romangué fins passada la primera meitat de la dècada de 1910 i hi construí tot un seguit d’obres modernistes.



En el Cementerio de Palma de Mallorca, concretamente en la Vía de la Cruz, n. 78, se encuentra esta curiosa sepultura.

Pertenece a la familia de Luis Segura y su diseño corresponde al arquitecto Francesc Roca i Simó, el cual, a pesar de haberse titulado en Madrid (1906), en su primera época estuvo influenciado por el modernismo gaudiniano.

La obra es de 1909 y no es la primera en la que Roca tuvo relación con Luis Segura, entre los años 1907 y 1908 proyectó y construyó su casa en la confluencia de las avenidas Conde de Sallent y 31 de Diciembre. Esta casa fue mutilada en la ampliación que efectuó el arquitecto Francesc Casas en 1945.

El año 1909 también fue el último de Roca en Palma porque trasladó su residencia a Rosario de Santa Fé, en Argentina, donde permaneció hasta pasada la primera mitad de la década de 1910 y construyó una serie de edificaciones modernistas.

1 comentari:

Escriu un comentari: