diumenge, 1 de setembre del 2013

EL CATLLAR - Ca Boronat


En la petita localitat tarragonina d’El Catllar es troba Ca Boronat un casalot reformat en l’època modernista per Josep Fortuny.

La façana que obre al carrer dels Cavallers, número 6 consta de planta baixa amb entresol, pis principal i golfes. Les tres plantes estan clarament diferenciades quant a decoració.

Els tres balcons del pis principal són de ferro forjat. Totes les llindes de les obertures presenten decoració vegetal i les finestres del pis superior estan flanquejades per plafons també vegetals.

A l’eix central són notables el gran floró vegetal del damunt de la porta, un escut de Catalunya entre el principal i les golfes, les inicials J.F. del propietari en el bell mig de la balustrada superior, la data 1907 centrant el conjunt amb un card al capdamunt del capcer. A banda i banda del coronament hi ha sengles gerros.

Es desconeix l’autor de la reforma, en aquelles dates a Tarragona capital l’arquitecte més actiu era Josep Maria Pujol de Barberà, però és força difícil la seva atribució.




En la pequeña localidad tarraconense de El Catllar se encuentra Ca Boronat un caserón reformado en la época modernista por Josep Fortuny.

La fachada que abre a la calle Cavallers número 6 consta de planta baja con entresuelo, piso principal y desván. Las tres plantas están claramente diferenciadas en cuanto a decoración.

Los tres balcones del piso principal son de hierro forjado. Todos los dinteles de las oberturas presentan decoración vegetal y las ventanas del piso superior están flanqueadas por paneles también vegetales.


En el eje central son notables el gran florón vegetal de encima de la puerta, un escudo de Cataluña entre el principal y el desván, las iniciales JF del propietario justo en el medio de la balaustrada superior, y rematando el conjunto una flor de cardo con la fecha 1907. A ambos lados del coronamiento hay sendas jarras.

Se desconoce el autor de la reforma, en aquellas fechas en Tarragona capital el arquitecto más activo era José María Pujol de Barberá, pero es bastante difícil su atribución.

1 comentari:

  1. Gracias por hacernos ver cosas que de otra manera pasarían desapercibidas ¡
    salut

    ResponElimina

Escriu un comentari: